Het voorjaar vooruit: 2018, wk 2, 27 feb - 6mrt

5 maart 2018 - Camping Sopalmo, Spanje

Dinsdag de 27ste is een dag die het stempel "druilerig" meer dan waardig is.
Het plan om naar Altea te fietsen stellen we uit tot morgen en we brengen de dag grotendeels in de bus door met film kijken, lezen etc. Jose en Borrie hebben  s middags nog een latex ketting geknutseld en s avonds hebben we gezellig "hapjes" gegeten.

Woensdag beloofde het tot een uur of vier s middags droog te blijven, dus bestegen we de fietsen om naar Altea te fietsen. Via een leuke weg langs de sinaasappelgaarden, kwamen we bij het strand van Albir uit. Vandaar uit volgde langs de boulevard een fietspad naar Altea.
Hoewel Altea op een steenworp afstand van Benidorm ligt, is het toch echt een heel ander soort vakantie bestemming.
De boulevard is er één van 13 in een dozijn, maar een bezoek aan  het oude gedeelte (casco antiquo) is van harte aan te bevelen. Het is even "klimmen" naar het oude gedeelte, maar dan heb je ook wat!
Het meest in het oog springend zijn de geglazuurde tegels die de koepel van de "Nuestra Señora del Consuelo" bedekken. Daarnaast zijn de kronkelstraatjes met witte huizen en tal van restaurantjes en galerietjes ook erg leuk om langsheen te slenteren en het uitzicht op zee is ook niet mis.
Eind van de middag keren we terug naar ons gast-stel die zo lief waren om op Blues te passen.  S avonds mogen we wederom aanschuiven, dit keer voor een lekkere spaghetti Bolognaise. Wat een verwennerij!

Uitzicht vanaf historisch Altea met in de verte de skyline van Benidorm           Casco Antiguo Altea playa-albir-de-altea-2  Altea by night

(ps: de foto van het strand van Albir en die van Altea by night zijn een "geleende" foto's)

Hugo&Jose

Donderdagochtend nemen we met een kop koffie afscheid van ons gastvrije gast-stel en gaan we op weg naar Sopalmo alwaar we met Nicole afgesproken hebben.
Het betreft een rit van 275 kilometer. Halverwege nemen we een boodschappenstop en een koffiepauze.

Rond drieën arriveren we vervolgens op de camping in Sopalmo. Het is er druk en er zijn nog maar enkele plaatsen vrij.
Nicole komt ons al tegemoet en 's avonds besluiten we te kijken of ons favoriete restaurant van 2 jaar geleden nog in bedrijf is. DIt blijkt het geval maar de menuprijzen zijn aardig omhoog geschroefd en ook de kwaliteit van het eten was eerder beter. Desalniettemin gezellig gegeten en met gewapend met koplampen lopen we langs de weg weer terug naar de camping.

Staplaats op camping Sopalmo

verlicht op terugweg naar de camping  Menu Ventel el Molino

Vrijdag is het wederom een druilerige dag en de voorspellingen voor het weekend zien er ook niet al te best uit. Het beste ervan maken is dan ook maar het beste wat je kan doen. Dus een wasje gedraaid, wat gelezen, wat gekeken en de dag afgesloten in de bar van de camping.

Bart en Keith

Zaterdagmiddag een fietstocht naar El Moro gemaakt.
Vanaf het ieniemienie dorpje Sopalmo loopt in de rivierbedding een weg naar El Moro, een verlaten dorpje in de bergen waar alleen nog een imker woont.
Het is een prachtig ongepolijst landschap en een weg die ons langzaam aan steeds verder en verder omhoog voert. Het uiteindelijke dorpje bleek niet veel voor te stellen maar de rit was de inspanning zeker waard. Bij het terug fietsen merkte je pas goed hoe erg de weg steeds had gestegen want zonder trappen arriveerde we na een poosje weer in Sopalmo waar we op een terrasje ons enorm tegoed hebben gedaan aan een cerveza, vino tinto en heeeerlijke tapas. Voor 9 tapas en 6 drankjes betaalde we slechts 17,90!

El Moro

Zondagochtend door de rivierbedding voor de camping gewandeld met de bedoeling een weg naar boven te vinden waar zich een vogelobservatiepunt bevindt. De weg helaas niet kunnen vinden dus onverrichte zaken tterug naar de camping gewandeld. Zondagmiddag klaarde het ineens op.
Van Grauw naar Blauw!
Samen met Nicole de fietsen gepakt en door de rivierbedding naar zee gereden waar een camperplaats en leuk strandtentje zijn.
Hier van het namiddagzonnetje genoten met een lekker glaasje en omdat het er zo goed vertoeven was, besloten we er maar gelijk een maaltje te eten.
Na het eten nog een stukje richting Mojacar gefiets en s avonds tv en film gekeken.

Opweg naar zee               Regenboog, vanaf een terrasje aan zee

terugweg naar camping

Maandag, 5 maart alweer, de tijd vliegt en we zijn al weer bijna twee weken onderweg. Eind van de ochtend boodschappen in Mojacar gedaan en er aansluitend ontbeten met een Engels ontbijtje. 's Middags wat gerelaxt en aan verslaglegging gedaan. Dit Op Youtube gevonden filmpje geeft overigens een goed beeld van de omgeving hier :

Bart en Nicole zijn het heel erg eens met elkaar