Week 1, 11 t/m 17 februari 2016

18 februari 2016 - Valencia, Spanje

Na een enorme make-over van onze camperbus, waarbij in het afgelopen jaar alle vitale delen onderhanden zijn genomen en als  klap op de vuurpijl ook het totale interieur van de Mercedes 210D mega mooi vernieuwd is, zeg maar bussie 2.0,  zag het er naar uit dat we in de eerste week van februari zouden kunnen gaan vertrekken.
Maar omdat de "finishing touch" toch nog meer werk bleek dan gedacht, bleven we het vertrek steeds maar een dag vooruit schuiven....

Enfin, 11 februari was het dan zover.
De avond er voor waren de laatste handelingen verricht en zouden we vandaag, na het inladen van alle benodigde spullen, naar het zuiden gaan.

De gordijntjes hangen, het bed is opgemaaktNieuw aanrecht, nieuw bed, nieuwe "wc-kast"nieuwe bekleding en nieuwe zithoek

Uiteindelijk rond vijf uur s middag naar Wassenaar vertrokken om de mammie gedag te zeggen en met de bedoeling dan ergens rond de Belgische/Franse grens te overnachten.
Plannen werden echter gewijzigd toen Borrie erachter kwam het één en ander vergeten te zijn dus 's avonds laat eerst nog terug naar huis en daarna doorgereden tot Luik waar we op een parkeerplaats, even buiten Luik hebben overnacht.

12 februari
Via Luik over Luxemburg naar Lyon waar we, en daar had Borrie zich al de hele dag op verheugd ;-), bij een Buffalo Grill een hapje gegeten hebben en daarna nog doorgereden zijn tot Montelimar waar we op een aggenebbis camperplaats overnacht hebben.

13 februari
Via de Route Nationale langs Pont St Esprit, Bagnols-Sur-Ceze, Remoulins en Nimes, om vervolgens bij Montpellier de peage op te rijden tot aan Sigean om daarna weer de route nationale naar Perpignan op te pakken.
Rond Narbonne begon het kwik ineens bizar snel op te lopen waardoor we bij Port Leucat even halt gehouden hebben om met korte mouwen aan de Middellandse zee te ruiken.

Temperatuur loopt opDat maakt Bart blijBreak bij Port Leucat
Daarna verder om bij Le Perthus Spanje binnen te rijden.
Natuurlijk ook even boodschappen gedaan bij één van de vele, vele supermarkten/winkelscentra die het grensgebied kent en wat alcohol ingeslagen om voorlopig iedere avond te kunnen proosten op de vakantie die aangevangen is ;-)
Vervolgens doorgereden tot aan Girona om daar wat fastfood te nuttigen en s avonds Barcelona nog voorbij te rijden, daar het dan relatief rustig is rondom deze metropool.
Hadden graag de eerste dagen van de reis aan de kust tussen Roses en Palamos doorgebracht maar het is daar eenvoudigweg nog te koud dus dan maar iets sneller naar het zuiden dan gepland.
Halt gehouden in Sitges, op wederom een zeer armoedige uitziende camperplaats.
Even vergeten dat dat een nadeel is van in het donker een slaapplek zoeken. Dan heb je niet zoveel keus, terwijl je bij daglicht vaak de meest fantastische plekken kunt vinden.

14/15 februari
Via de kustweg verder naar het zuiden, een stukje door Parc natural del Delta de l Ebre gereden, om vervolgens halverwege de middag op Camping Estanyet in Les Cases d'Alcanar, tussen Tarragona en Valencia halt te houden. Leuke camping, vlak aan zee en tussen de sinaasappelbomen met het dorpje op loopafstand.
Volgende dag eerst met de bus naar een garage om de gebroken uitlaat te laten repareren. Verder wat gereorganiseerd, gepoetst  en bijgekomen van het nogal chaotische vertrek en de inmiddels afgelegde kilometers.

Camping EstanyetOhoh, uitlaat afgebroken, naar garage voor reparatieYeah, wuivende palmbomenPalmboom kapselrare verbodsborden hebben ze hiernog meer rare verbodsborden

16 februari

Alcanar verlaten om verder zuidwaarts langs de kust te trekken.
Lunchstop bij Peniscola om herinneringen op te halen en omdat het een leuk dorpje is. Op de kaart het plaatsje Borriana gespot, leuke aanleiding om naar toe te rijden. Bij aankomst bleek de spelling echter Burriana te zijn en het plaatsje was ook niet bijzonder, beetje jammer dus op naar Valencia waar aan de buitenrand een camperpark zou liggen waar men in de gids lovend over schreef.
Na enig zoekwerk de stek met hulp van aanwijzingen van behulpzame agenten, toch gevonden. Prima plek, leuke ontvangst en s avonds in het camping restaurantje paella  gegeten.

Zeezicht in PeniscolaCamperplaats Betera/ValenciaPaella in het restaurantje van de camperplaats

17 februari

Brrr, koud hier in de ochtend, slechts 3 graden in de bus en 1 graden buiten!. Gelukkig heerlijke warme douche genoten en verse broodjes bij de receptie kunnen  kopen.
Het grote pluspunt van deze camperplek is dat het vlakbij een metrohalte ligt.
Dus na een metrokaartje bij de receptie aangeschaft te hebben, waren we klaar om na 25 metrominuten Valencia te ontdekken.
Leuke stad! Echt de moeite waard om nog eens te bezoeken!
Niet eerder zo'n mooie markt gezien en ook het station was prachtig.
Eind van de middag weer terug bij de bus en onder het genot van een sangria van de laatste twee uurtjes zon genoten.

Met de metro naar ValenciaMarkthalMarkthalZomaar een muurschildering in de stadStadsgezichtWachtruimte in stationStationsraam     Fantastisch zo'n geborduurde voorgevel, dat wil ik ook!         Met de metro terug naar de camping