Het voorjaar vooruit 2022: week 6 ( 27 februari t/m 5 maart) van Finestrat naar Puçol

7 maart 2022 - Puçol, Spanje

Zondag 27 februari

Screenshot_20220307-122557

Na wat koffie, een broodje en een uitmuntende douche, vertrekken we vandaag tegen half elf voor een blokje om.
We lopen eerst op de kust aan, naar het strand van Finestrat.  Vervolgens een paar straatjes door om dan op de lange boulevard langs het Playa de Poniente strand te belanden, het langgerekte zandstrand ten westen van Benidorm.  Dat Benidorm bekend staat om zijn skyline van wolkenkrabbers is niets nieuws. Maar van zo dichtbij hadden wij de gebouwen niet eerder gezien en we verbazen ons over de futuristische verknalling van de kustlijn die mooi en lelijk tegelijkertijd is. Onder het wandelen door drinken we een koffietje hier en een wijntje daar en belanden zodoende pas  tegen drieën weer terug op de camperplaats.

IMG_20220227_110752055IMG_20220227_110825003_HDR

IMG_20220227_124543713_HDRIMG_20220227_123208492

Bor haalt bij de Tacobell een portie nacho's met lekkere dingen erop.
Die knabbelen we onder het genot van een wijntje onder het zonnetje op.
Dan is het tijd voor een Spaans slaapje om s avonds junkfood van een andere nabij gelegen fastfoodketen te eten :-)

IMG_20220227_151823738_HDRIMG_20220227_193337969_HDR

Maandag 28 februari

Screenshot_20220307-122747

Vandaag afgesproken met onze vakantievrienden J&H die we in 2016 onderweg ontmoet hebben en welke in 2017 een woning in L' Alfaz del Pi gekocht hebben (en deze tot een heus paleisje in retro stijl verbouwd hebben!). Het weerzien is fijn en we worden ontzettend verwend met een uitgebreid tafelbuffet vol lekkere hapjes!

IMG_20220228_121855035_HDRIMG_20220228_121833925_HDR

Tegen vieren is het tijd om afscheid te nemen en rijden we op Chella aan waar we nog een paar nachtjes bij Nicolle zullen verblijven voordat we de terugreis gaan aanvangen.

De omheining van Nicolle's perceel is inmiddels zo goed als af als we arriveren, waardoor Bella, Bijou en Gala nu het hele terrein onveilig kunnen maken :-)

IMG_20220301_130956687_HDR

Dinsdag 1 maart

Wat is het weer genieten van het prachtige uitzicht hier!
En het heerlijke weer op de koop toe!

IMG_20220303_100506313_HDR

De werkmannen zijn bezig om de laatste puntjes op de i te zetten voor wat betreft de omheining. Wij rommelen vandaag lekker wat aan en helpen Nicolle om een grote buffetkast uit de zeecontainer (die als opslag dient) te halen en naar het tuinhuis te verhuizen.

Woensdag 2 maart

Nicolle moet zich vanwege een zeurend gebeuren vandaag laten behandelen in Albir en wij mogen op de beestenboel passen. Omdat de werkmannen nog bezig met de omheining zijn kan Johnny de pony vandaag niet op zijn eigen terreintje staan en loopt hij los op het gedeelte waar onder andere het tuinhuis, het sanitair, onze bus en de planten staan. Ennnn, waar zijn voer ligt.......
In tegenstelling tot Nicolle, die nog in de veronderstelling is dat Johnny niet zo'n slimme jongen is, komen wij er achter dat Johnny zich misschien dom voordoet, maar intussen prima weet waar hij wat kan halen ;-) Zo weet hij zijn voervoorraad binnen no-time te vinden! Afdekken met zakken en pallets lijkt te helpen en we brengen hem een paar honderd meter naar beneden om hem daar lekker aan de kruiden te laten grazen. Dat lijkt een poosje te helpen totdat John door krijgt hoe hij weer bij zijn voervoorraad kan komen. Brengen hem opnieuw een aantal keer naar beneden maar meneer weet steeds sneller weer boven te komen, het domme slimme boefje! Ook de planten in potten zijn niet veilig maar John lijkt wel te begrijpen dat "nee" betekent dat hij zich daar niet aan mag voeden. Totdat je even niet kijkt, dan begrijpt hij het opeens niet meer, jaja, het is een slim stuk pony schorem ;-)
Enfin, we zijn vandaag dus het meest druk met het babysitten op een pony, dat begrijp je wel na dit relaas. Maar het is een heerlijke zonnige dag in een prachtige omgeving en ons hoor je beslist niet klagen :-)

IMG_20220301_140634143IMG_20220303_085645833_HDR

Donderdag 3 maart

Screenshot_20220307-122857

Al een paar keer gepland, maar nog niet eerder gelukt, gaan we vanmiddag eten bij Kaoba in Enguera. Nicolle hemelde dit restaurant al diverse malen op en vanmiddag blijkt dat dit niet voor niets was!
Het restaurant oogt eenvoudig en een soort van hip,  qua interieur lijkt het ook eerder op het restaurant van de Bijenkorf dan dat het aan een Spaans restaurant doet denken.
We krijgen allen een soort van kassabonnetje aangereikt waar het dagmenu van vandaag op prijkt. Het aperitivo staat vast, dat is een overheerlijk kroketje van eend met maissaus(?!), daarna volgt een salade om te delen met o.a. feta en bacon. Voor het hoofdgerecht kan uit vijf gerechten gekozen worden en voor het nagerecht uit 3 gerechten.
En de lyrische woorden over dit restaurant?  Die  bleken verre van onterecht! Wat een smaken en combinaties en dan te bedenken dat dit vier gangen menu inclusief een drankje op doordeweekse dagen slechts 12,90 euro p.p. kost! Reserveren wel aanbevolen b.t.w.!

IMG_20220303_174402647 20220304_090410-COLLAGE

Eind van de middag belanden we weer op de heuvel in het achterland van Chella.
De weersvoorspellingen zien er niet zo best uit voor de komende dagen en Nicolle raad ons aan om de bus te verplaatsen naar een wat vastere ondergrond als we morgenochtend nog willen kunnen vertrekken.
Bel rent intussen haar laatste rondjes met haar vriendinnen over het terrein en wij trekken ons net als elke avond nog een poosje terug in het behaaglijke tuinhuis dat Nicolle het "praathuis" heeft gedoopt.

IMG_20220303_172113404 IMG_20220303_171906848_HDRIMG_20220303_171852233_HDRIMG_20220303_171843278

Vrijdag 4 maart

Screenshot_20220307-122954

Aan veel fijne dingen komt vaak ook weer een eind helaas.
Zodoende pakken we vanochtend ons boeltje om langzamerhand terug naar huis te keren. Niet dat thuis niet fijn is hoor, maar terug naar huis betekent ook een einde aan deze fijne vakantieperiode. Vannacht een flinke bak regen gehad. De ochtend is somber maar droog. We besluiten niet zo ver te rijden en kiezen voor een camping ten noorden van Valencia. De Garmin voert ons dwars door het drukke centrum van de stad Valencia. Gelukkig dat het Fallas feest pas na volgende week gaat losbarsten, anders was het vast niet te doen geweest, zo dwars door de stad!

Om 13:00 uur arriveren we op camping Puzol in Pucol.
Het grootste gedeelte van de camping bestaat uit vaste staplaatsen en is hoognodig toe aan een update. Het gedeelte dat voor campers en caravans bedoelt is, ziet er recent aangelegd en  keurig uit. Veel plaatsen zijn  voorzien van eigen wateraanvoer en -afvoer. Ook het sanitairblok dat  er recent uitziet oogt keurig. Wellicht een oudere camping die langzaam aan het vernieuwen is? Enfin, de prijs met ASCI kaart van 14,- per nacht is heel netjes voor deze plek die ook nog eens op steenworp afstand van zee ligt.

IMG_20220305_162052209_HDR IMG_20220304_134518355_HDR

Het weer is gaandeweg de dag steeds zonniger en warmer geworden en zodoende belanden we in de namiddag op een terrasje aan de boulevard, op paar honderd meter afstand van de camping.

IMG_20220304_153438564_HDRIMG_20220304_154940139_HDR

Bella komt na het eten ook aan haar trekken door op het nabijgelegen hondenstrand (paar honderd meter verderop) lekker te kunnen rauzen :-)

IMG_20220304_165847248_HDRIMG_20220304_165009283_HDR

Bij de naderende schemering ziet de camping er zo uit, links het terrein voor de campers/caravans, rechts het terrein met vaste staplaatsen.

IMG_20220304_174425715_HDRIMG_20220304_174402941IMG_20220304_174350724_HDR

Zaterdag 5 maart

Screenshot_20220307-123056

Het weer oogt wat onstabiel vandaag maar de kans op regen lijkt klein.
Zodoende besluiten we maar iets van de dag te gaan maken door de fietsen te bestijgen want in het busje rondhangen is ook niet wat.
Via de boulevard denkt Bor naar Port Sagunt te kunnen fietsen maar die vlieger gaat niet op.
Daar waar de boulevard ophoudt, houden ook de fietsmogelijkheden op, althans voor de ordinaire tour- en stadfiets. Op ons gevoel proberen we een weg te vinden die én de richting van Sagunt aanhoudt, én die zo dicht mogelijk aan de kust blijft.
Op die manier belanden we even later in natuurgebied Marjal dels Moros.
Een moerasgebied en thuisbasis van vele verschillende vogelsoorten. Het fietsen is er avontuurlijk mooi. Hoewel Bella daar misschien anders overdenkt aangezien zij niet anders kan dan hobbel-de-bobbel achter ons aan in de fietskar mee te deinzen.
Als troost beloven we haar eind van de middag in ieder geval nog een rondje op het hondenstrand ;-)

IMG_20220305_120007554_HDRIMG_20220305_120131086_HDR

IMG_20220305_120257356_HDR

Na de mooie tocht door het natuurgebied, belanden we in het industrie gebied van de haven van Sagunto. Deze  actieve haven was van oudsher gespecialiseerd in het vervoer van ijzer- en staalproducten en ligt aan de "Costa del Azahar", wat "Oranjebloesemkust" betekent, verwijzend naar de belangrijke rol die de sinaasappelboom hier in het verleden speelde.

En Bel krijgt in de namiddag natuurlijk haar beloofde beloning op het hondenstrand!

IMG_20220305_145629569

1. Janny Kiers:
    7 maart 2022
    Jaloers.... nee hoor.😄🙋‍♀️
  2. Romina:
    12 maart 2022
    🙋🏻‍♀️ 👩🏻👨🏻🐶 uitstekend begin van een nieuwe vakantie week ☕️🥯 🧼 een mooie wandeldag 🚶🏻‍♀️ 🚶🏾‍♂️ 🐕 langs het 🏝 🏬 met tussenstops voor ☕️ 🍷 en lekker 😋 snacken 🌮🍕🍟 🍔 Bor 👩🏻 helemaal happy 🥳 💃 gele M 😜
    💻 👀👍🏻
    De volgende dag zeker ontzettend verwend door vakantievrienden met allerlei hapjes 🍲🍛🧆🍜🦪Jullie staan er goed op 😉
    Langzaamaan een beetje terug aan het rijden 🚐 🇳🇱 🐶 Bella lekker ravotten met speelkameraadjes 🐕🐕 Wat is het genieten voor jullie drieën! 🤩uitzicht en ☀️
    😂 als de bazin even van huis is springt de🐴 in dit geval. 🐴 lijkt slimmer te zijn dan op voorhand gedacht 😛 😆 Deze jongen houd jullie maar bezig, een enerverende dag 😉 De volgende dag weer culinair eten 🍽👌🏻 tuinhuis op de locatie ziet 📸 👀 er goed uit! Prima camping 🏕 🚐 Puzol in Pucol 👍🏻 Op de boulevard # terrasje lekker 😋 🍗🍟🥗en 🍷🍷 drinken
    Volgende dag 🚴🏻‍♀️🐕 🚴🏻‍♂️ 🔝 omgeving en 🐶 Bella blij met 🐶 🏝 🥳