Home is where you park it, week 2&3 (20 maart-2 april)

30 maart 2017 - Sax, Spanje

Maandag de 20e camping Devesa Gardens verlaten om opzoek te gaan naar een nieuwe stek.
We hadden ons oog laten vallen op camping Chella Natura uit het boek "Rustiek Kamperen". Omdat het wat afgelegen lijkt te liggen zijn we eerst nog even wat inkopen bij een Carrefour gaan doen. Tegelijkertijd is dat gewoonweg ook een goed excuus voor Bor die dol gelukkig is om even uitgelaten te worden in een Carrefour of een andere supermarkt van die afmetingen (achteraf zou blijken dat er in Chella ook een prima supermarkt is....).
Daarna het binnenland in naar Chella. Goede bewijzering maakte dat de camping eenvoudig te vinden was. Bleek verrassend leuke, zeer hondvriendelijke, mini camping te zijn waar we  al gauw een geschikt plekje gevonden hadden, in de weide vol olijfbomen, om ons te installeren.
In de loop van de middag kennisgemaakt met de overige kampeerders; waaronder een Nederlandse vrouw, een Zwitserse vrouw en een stel uit Oostenrijk.
Zij waren allen eind november/begin december gearriveerd met het plan om  verder zuidwaarts te trekken, wat er nooit van gekomen is. In plaats daarvan zijn ze in het dorp op Spaanse les gegaan en blijven ze tot de lessen half april zijn afgelopen!

. Juist gearriveerd en geinstalleerd op mini camping Chella natura          Hondebende op Chella Natura

De volgende dag naar het dorp gelopen, wat een klein uur in beslag nam.
Er was een kleine markt gaande waar we even over heen gebanjerd hebben, waarna we een koffie op een terrasje nuttigden en wat inkopen bij de supermarkt hebben gedaan. Erg lekkere tomatenjam met basilicum gekocht!
Daarna terug omhoog naar de camping wat nog best een klim was, zeker in de brandende zon!
In de middag gerelaxt en geborreld met de mede kampeerders.

Uitzicht op Chella

Woensdag met de fiets naar het dorp gegaan, We waren in 5 minuten beneden!
Weer wat inkopen gedaan en naar het uitzichtpunt "Mirador del Salto" gewandeld.
Uitzichtpunt El Salto in Chella  Uitzicht op Chella 3

Selfies bij uitzichtpunt
De terugweg met de fiets viel niet mee.
Bart zijn fiets wilde nog wel een wat klimmen maar die van Bor en hield het met de steiltes al gauw voor gezien. En een elektrische fiets met boodschappen en al naar boven duwen is verre van grappig.  S'middags een wasje gedaan en wat geluierd.

Blues bewaakt de was

Donderdag wederom met de fiets op pad. Dit keer onder meer de grote Consum supermarkt, aan de rand van het dorp, aan gedaan en even bij de Chinese "Winkel van Sinkel" binnen gewandeld. Opvallendste van wat ze daar verkochten waren onderbroeken met vullingen erin, voor lekkere ronde billen!
Daarna nog even naar het park gefietst en later op de middag een lange wandeling met de Oostenrijkers en onze honden gemaakt.
Vrijdag de 24e had de campingbeheerster een excursie naar Bicorp in de aanbieding. Samen met wat mede kampeerders het Ecomuseum in Bicorp bezocht waarna we in een jeep met een gids de natuur in gingen om de plaatselijke prehistorische rotstekingen te bezichtigen, wat erg interessant was.
Rondleiding Rotstekening  Ecomuseum
Na afloop met elkaar geluncht in Quesa:
Lunch in Quesos

Bij terugkomst op de camping hadden we "nieuwe buren" gekregen, nota bene 2 mensen uit Beekbergen! Contactgegevens uitgewisseld om van de zomer eens bij elkaar op de koffie te gaan :-)

Zaterdag rond een uur of half tien de camping verlaten en plechtig beloofd om het weekend erop weer terug te keren.
Prachtige rit door de bergen gemaakt naar Alfaz del Pi, waar H&J, een leuk koppel die we vorig jaar tijdens onze trip door Spanje ontmoet hebben, inmiddels een huis gekocht hebben. Na een rondleiding  door het enorme verbouwingsproject (huis heeft 30 jaar leeggestaan) en een lunch, trokken we er met de fiets op uit om naar de kust in Albir te fietsen. 's Avonds met z'n tweetjes gegeten in een restaurantje in Albir, waarna we nog een poosje bij een haardvuur  met H&J gekletst hebben en we de nacht in de tuin van H&J doorgebracht hebben; zij in hun busje en wij in het onze :-)

Diner in Albir  Into the Wild
Zondagochtend afscheid genomen en naar Benidorm gereden, wat op een steenworp afstand ligt. Onderweg nog een vlooienmarkt bezocht en dankzij een goede parkeertip van H, de bus in Benidorm geparkeerd en naar de boulevard gewandeld waar we ontbeten hebben.
Dit alles overigens zeer tegen de wensen van Bart in, want hij wilde absoluut niet in Benidorm gezien worden :-p
Bor mocht dan ook beslist geen foto maken van Bart naar een Bingo-tent....
Skyline benidorm  Strand in Benidorm
Teruglopend naar de bus kwamen we twee dametjes die, dachten  wij, met hun kleinkinderen aan het wandelen waren.
Niets was minder waar want het bleken geen kinderwagens maar hondenwagens te zijn. Die Benidorm bastards toch!
Benidorm basterd wandelen met hondenwagens1  Benidorm basterd wandelen met hondenwagens

Van Benidorm via Alicante naar Sax gereden waar we, wederom het uit boekje "Rustiek kamperen" campo Alegre hadden gevonden, en waar we wel een dag of twee wilden gaan verblijven.
Gastvrij welkom geheten door vriendelijke Nederlandse die de camping in haar eentje runt.
Mooi plekje uitgezocht en in de namiddag gezellig geborreld op het terras van de camping tezamen met de eigenaresse en een puike Belg die daar op visite was.

Geinstalleerd op Campo Alegre in Sax Camping Campo Alegre Camping Campo Alegre 2 ook vrienden voor Blues op Campo Alegre

Maandagochtend met de fiets naar Sax gegaan, wat op een kleine 5 kilometer afstand ligt. Bleek precies de goede ochtend te zijn want tal van straten stonden vol marktkraampjes! Voor een paar euro een knuffelzachte en warme ochtendjas op de kop getikt :-)
Vervolgens een laat ontbijtje op een terrasje genuttigd en boodschappen gedaan bij een enorm uitgebreide Consum supermarkt.
's Middags geluierd, een biertje bij de bar gedronken en een "Big Camping Mac""in elkaar geflanst.

Knuffelzachte ochtendjas   Campingfood: Big Camping

Dinsdag een fietstocht naar het nabij gelegen Salinas gemaakt.
Op Google Maps lijkt er nog een groot meer te liggen waar we om heen wilde fietsen maar van het meer blijkt nog maar een tiende over te zijn, de rest is opgedroogd. Desalniettemin een mooie fietstocht. Het leuke terrasje dat we in Salinas hoopten te vinden was helaas ijdele hoop, waardoor we na de verkenning van het dorpje de terugweg maar weer aangevangen hebben.

Fietstocht naar Salinas Fietstocht Salinas 2

Iedere woensdagochtend geeft de campingeigenaresse een workshop mozaïeken voor campinggasten en geïnteresseerden uit de omgeving.
Het leek Bor hartstikke leuk om te doen waardoor over de invulling van de woensdag niet langer gepeinsd hoefde te worden. Bart benutte de tijd om zijn, toch al akelig bruine, lijf nog wat te laten bijkleuren.....
Resultaat van het mozaïeken is een kleurrijke pot geworden (die morgen gevoegd kan worden) en een blaar van het tegelknippen ;-)
Mozaiek workshop @ campo Alegre

Donderdag besloten om eens een flinke wandeling met z'n drieën te maken wat resulteerde in een  3 uur durende wandeling rondom de berg waar we vanaf de camping op uitkijken.
Wandeltocht om berg (PR 25 /221) Uitzicht tijdens wandeltocht om berg Ergens tussen Sax en Elda Wandeltocht om berg (PR 25 /221), kaart

Eind van de middag nog even met de fiets naar het dorp gegaan om boodschappen voor het avondeten te doen. Besloten en passant ook nog even "een biertje te doen" op één van de vele terrasjes in Sax. De tapas in de vitrine van de bar zagen  er zo verleidelijk uit dat ons tafeltje al gauw volstond met allerhande lekkere hapjes zoals rusa salade, tonijn salade, gebakken kaas en kipkluifjes, vergezeld door ene lekker vers broodje en aioli! Geen avondeten dus meer voor B&B want de buikjes zaten meer dan vol van de tapas bij bar Ibiza :-)
Tapas in Sax

Vrijdagochtend de campingeigenaresse geholpen met het volladen van een aanhangwagentje en 's middags een uitstapje naar de Carrefour in Elda gemaakt wat een klein kwartiertje rijden is. Bor vermaakte zich weer uitstekend in de reuze supermarkt en heeft wat kleding en huishoudelijke benodigdheden op de kop getikt
Daarnaast een paar mooie flesjes Rioja uitgezocht en een flesje whisky, die hier dus, heel fout, maar 7 euro kost.
De tapas van gisteren waren zo goed bevallen dat we op de terugweg wederom een terrasje in Sax opgezocht hebben, waar we ons de tapas van de dag heerlijk hebben laten smaken!
Zaterdag vast één en ander geordend omdat we de volgende dag zouden gaan vertrekken. Vertrekken was echt geen must maar we hadden aan de kampeerders in Chella beloofd om dit weekend terug te komen.
Ín de namiddag voor de laatste keer naar Sax gefietst om nog één keer bij El Quichote van de tapas te genieten. De camping eigenaresse bleek begin van de avond ook in he dorp te zijn, waarna we nog even met haar nageborreld hebben bij Victoria wat erg gezellig was.
We mogen dan morgen vertrekken, maar komen vast nog eens terug bij H op Campo Alegre in Sax.