Het voorjaar vooruit 2020: week 8 (22 februari t/m 28 februari) van Lorca naar Chella

28 februari 2020 - Chella, Spanje

22 februari, Lorca - Sax

Screenshot_20200228-172211

Vandaag rijden we van Lorca naar Sax.
Met een beetje weemoed nemen we na twee dagen Lorca dan ook alweer afscheid van Henry&Irene.
We hebben het op deze camperplaats altijd goed naar ons zin en gaan hier dan ook vast en zeker weer terugkomen!

We rijden op Murcia aan en rijden daarna de RM-423 op om via Fortuna en Pinoso naar Sax te rijden. In de afgelopen jaren zijn  we al aardig wat camperaars tegengekomen die naar de camping in  Fortuna gingen. Daar schijnen thermaalbaden van 36 graden op de camping te zijn waardoor die camping erg in trek is bij overwinteraars.

Na een boodschappen-stop in Pinoso arriveren we 2,5 uur later in op camping "Campo Alegre" in Sax. We realiseren ons dat het alweer drie jaar geleden was dat we hier voor het laatst waren. En hoewel we er de afgelopen jaren steeds aan gedacht hebben om hier weer eens terug te komen, is het er tot nu toe steeds niet van gekomen........
We worden hartelijk door eigenaresse Helga ontvangen en halen al gauw herinneringen van een aantal jaar gelden op. Er blijken gelukkig nog een aantal vrije plaatsen beschikbaar te zijn, waarna we ons gauw gaan installeren om van het zonnetje te genieten........

IMG_20200222_153714710IMG_20200222_170029357 IMG_20200222_170018504_HDRIMG_20200222_171534836_HDR

S avonds eten we met elkaar een allegaartje van een in de koekepan opgewarmde kant-en klare-lasagna, gecombineerd met een pasta uit een zakje (water toevoegen, 9 min laten doorkoken en klaar), hamburgers en een salade.
Grappig genoeg zegt Bart na afloop dat hij al in geen tijden zo lekker gegeten heeft :-o

23 februari, Sax

Screenshot_20200228-173013

Deze zondagmorgen is er een rommelmarkt in Salinas, zo vertelde Helga.
Dus op naar Salinas deze morgen, want over het algemeen zijn de Spaanse rommelmarkten best bezoekwaardig. Deze markt is Salinas blijkt echter een mega verzameling van zut te zijn, merken al gauw op dat er niets, maar dan ook werkelijk niets van onze gading bij is.
Hierdoor belanden we al gauw weer op de camping waar we halverwege de middag naar het terras van de campingbar togen en er een gezellige middag met onze Rotterdamse buren  doorbrengen.

We bestellen wat snacks van de kaart als avondeten en brengen de latere avond al Nexflixend door.

IMG_20200223_111540429_HDR

24 februari, Sax - Chella

Screenshot_20200228-172350

Voor Nicolle zit haar vakantie er op. Ze wordt vandaag weer thuis verwacht omdat de mensen die ze bereid gevonden heeft om op huis, honden en kippen te passen, morgen terug naar Nederland zullen afreizen.
Gezamenlijk reizen we vandaag dan ook terug naar Chella.
Nicolle weet een goede fietsenmaker in Xativa, waar we op weg naar Chella  stoppen om onze gebutste fiets af te geven.
Ze gaan eerst proberen of ze de slagen er uit kunnen krijgen door de spaken te stellen maar als dat niet lukt zullen ze een  andere velg bestellen.
Het wekt vertrouwen dat ze er in ieder geval meteen mee aan te slag gaan.
Ook al krabt Bart zich nog even achter de oren ;-)

IMG_20200226_131942085     IMG_20200224_133049259

Vervolgens belanden we weer op het landgoed van Nicolle in de campo van het dorp Chella.
Bella is dolblij om haar vrienden weer te zien en is in mum van tijd verdwenen.
Intussen zetten we de bus weer op haar plaats, relaxen wat, en eten s avonds gezellig met elkaar op de veranda.

IMG_20200224_170138003_HDR  IMG_20200224_170043555

25 februari, Chella

Screenshot_20200228-172408

s Ochtends staan de honden van Nicolle al op Bella te wachten. En ook Bel staat al te popelen om naar buiten te mogen gaan.
Zelf komen we vandaag een beetje bij van alle indrukken van de afgelopen tijd en komen eerlijk gezegd tot weinig om over te schrijven.

IMG_20200224_170209655

26 februari, Chella

Screenshot_20200228-172836

Vanochtend krijgen we het bericht dat de fiets klaar is en opgehaald kan worden.
We reizen met Nicolle's bus af naar Xativa waar Bart's fiets weer helemaal tip top in orde blijkt door er een nieuwe velg in te zetten, repareren bleek geen optie. De oude velg en een tasje met de oude spaken krijgen we mee als souvenir?? In totaal een reparatie van 170,- euro. Waarvan 100,- euro aan arbeidsloon daar ze er vier uur mee bezig zijn geweest. Eens kijken of deze schade misschien onder de reisverzekering valt?

IMG_20200226_131936541

IMG_20200228_095514462_HDR

Daarna door naar Chiva waar Nicolle wat spullen die ze uit Nederland heeft laten overkomen moet ophalen. Veel Nederlanders die in Spanje wonen maken gebruik van particuliere transportdiensten. Voor een X bedrag per kuub laat je zo spullen uit Nederland overkomen.
De ophaalplek in Chiva blijkt een Kart-en motorcircuit te zijn.
Zodoende spenderen we de rest van de dag op het circuit van Chiva waar je voor 55,- euro per dag met je kart of motor mag rond crossen. Tja ieder zijn meug ;-)

IMG-20200228-WA0013

27 februari

Vandaag is gepland als niets-doen-dag, wat uitmond in een vruchtbare klusjes dag; wasje doen, bus poetsen, schakelaar van lampje maken en eindelijk eens uitvinden waarom de bus al weken diesel lekt.....

28 februari

Vandaag wordt de laatste dag in Chella.
Te beginnen met de vaste ochtendwandeling met de honden (op de foto hieronder zien je dat iedereen  al staat te trappelen om mee op wandeling te mogen). We komen een overbuurman van Nicolle met zijn schaap tegen, die er iedere dag voor kiest om mee te wandelen :-)

IMG-20200228-WA0012

IMG-20200228-WA0011

s Middags een heerlijk dagmenu genoten bij "Meson Florencio" in Chella, echt heel lekker!
Om vervolgens nog wat boodschappen bij de Consum te doen voor de komende dagen. Daarna "thuis" vast wat opruimen en inpakken voor het vertrek van de volgende dag.

IMG_20200228_135420013_HDRIMG_20200228_140351908IMG_20200228_142837143_HDR

Één ding is zeker, Bella zal haar BFF Bijou  verschrikkelijk gaan missen!

IMG_20200228_173754065

1. Romina:
    10 maart 2020
    🙋🏻‍♀️🙋🏼‍♂️🐶🚎 🇪🇸 week 8!!
    🚎op weg naar Sax 🎷 Mooie camping ⛺️ plek "Campo Alegre" in Sax! Wat heerlijk zonnig ☀️ 😎 weer 👍🏻 Lekker chillen! Goed bruin al Bor ☀️😃
    Jammer dat deze Spaanse rommelmarkt in Salinas niet de moeite waard was 😏
    Bor aan het hoelahoepen 💃😉
    Een productieve klusdag 👨🏼‍🔧👩🏻‍🔧 hoort er ook bij 🧺 🚎 💡🕵🏻‍♂️
    Tot slot 🔐 jullie 👨🏼👩🏻 🐶 laatste dag 👋 in Chella 🚶🏾‍♂️🚶🏻‍♀️ 🐶 👀 🐑
    Lekker 😋 genoten van een heerlijke dagmenu 🍲🥂 🤩
    Ook voor Bella 🐶 🦴 tijd om afscheid te nemen van haar maatje 🐕 👋 tot de volgende keer! 😉😀
  2. Barenbor:
    10 maart 2020
    Weer super leuke reactie Ro!
    Je maakt er wel steeds weer een werk van hoor!! TNX
    🙋🏼‍♂🙋🐶🌴☀